De Trein van veertien over

15.00: Utrecht Centraal. De sprinter naar Den Haag vertrekt om vijf over drie en de intercity om veertien over. Snel naar het perron waar de sprinter al klaar staat. Poeh, die stopt wel op heel veel stations. Daar is een conducteur:  ,,Weet u of…’’ begin ik. ,,Ook goedemiddag’’, bromt de conducteur. ,,Ach ja, sorry, u hebt helemaal gelijk.’’ Ik vraag welke trein sneller is. Die van veertien over haalt de sprinter al vóór Gouda in.

Mooi, dan neem ik die van veertien over en kan ik nog mooi even naar Jambelle, mooie kousen kijken. Om elf over loop ik richting perron, zie alleen geen trein naar Den Haag op de witte borden voor de trappen naar het perron. Ook op het grote bord in de hal is de trein naar Den Haag verdwenen. Ben ik nou gek? Om vijftien over spreek ik een conducteur aan. ,,Goedemiddag mevrouw,  waarom rijdt de trein van veertien over niet? Hij staat niet meer op het bord.’’ ,,Dat komt omdat hij al weg is.’’ ,,Nee’’, zeg ik beslist. ,,Net stond hij nog op het bord.’’ ,, Ja maar nu is het vijftien over en is die trein al weg.’’ ,,Nee, nee u begrijpt het niet.’’

Ze kijkt op haar reisplanner. ,,De trein van veertien over reed gewoon’’, merkt ze nuchter op. ,,Ik wil wel even voor u bellen.  Maar waarom bent u eigenlijk niet naar het perron gegaan?’’ ,,Ik wist niet welk perron… ‘’pruttel ik.  ,,En ik begrijp ook niet waarom u niet meteen om vijf over naar het juiste perron bent gelopen.’’ ,,Nouja, ik wilde nog even… ‘’  ,,Maar u wilt graag naar Den Haag? U kunt met de trein van 15.29 op spoor 18.’’ ,,Dank u, dan ga ik maar vast lopen dan haal ik hem vast.’’

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

