CPC-LOOP

foto cpc (11)Toen ik net in Den Haag woonde en onze dochter één werd, gaven we een feest. Leuk op zondagmiddag. Van het hardloop-evenement de City Pier City, had ik toen nog nooit gehoord. Blijkbaar nog niet ingeburgerd genoeg, hadden we ook geen seintje van onze prille Haagse vrienden gekregen. De eerste telefoontjes op zondagmiddag begonnen opgewekt met ‘we staan vast’, ‘we zijn wat later’ en werden gaandeweg wanhopiger en bozer: ‘wat is hier in godsnaam er aan de hand?’ en ‘ik draai om, bekijk het maar’. Stomme hardlopers. Nog stommere gemeente. Zet dan een bord langs de snelweg dat de binnenstad is afgesloten. Nu zeven jaar later ren ik de CPC jeugdloop met mijn twee meisjes. 2,5 kilometer. Mama ik ben moe, rode hoofden, pijnlijke voeten, want natuurlijk geen goede gympen. Maar doorgaan. En rennen. De beloning: een echte medaille. En ik? Ik was nog lang niet moe na de 2,5 kilometer. Zou nog uren kunnen rennen. Ik ga trainen. Volgend jaar ben ik misschien zelf zo’n stomme renner geworden. Heerlijk lijkt me dat.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

