GELUK MET DE GOOTSTEEN

IMG_4306Bij een kapotte gootsteen zie ik een scène uit de serie Borgen voor me. Op een eenzame avond staat de gescheiden minister-president al bellend te roeren in de vieze drap. Een verstopte gootsteen heeft iets hulpeloos in een huishouden zonder mannen. Onzin natuurlijk. In Borgen vergrijpt de statsminister zich aan haar chauffeur die er wel even naar wil kijken.
Bij gebrek aan chauffeur kun je boel natuurlijk ook zelf even openschroeven en de rotte soep eruit vissen. Maar wat als de hele afvoerpijp schoon is en toch loopt het water niet weg? Dat is hogere loodgieterij. Ik negeer zoiets dan eerst een poosje. Als ik nog even wacht gaat het vanzelf weg. Want eigenlijk wil ik geen gif door de gootsteen spoelen (en heb ik geen zin om de loodgieter te bellen). Een week later ga ik overstag met de lichte variant ontstopper. Die zal het ook wel doen. Nee dus. Dan maar het tweecomponentengif verspreid over twee dagen. Als ik dat nou meteen had gedaan, was er minder gif ingegaan. Jaja.
Na een dag geen resultaat. Het water loopt nu helemaal niet meer weg. Teiltje erbij en de loodgieter bellen. Ik controleer niks meer, want hulp is voor handen. De loodgieter draait de kraan open en het water stroomt keurig door. Hoe kan dat nou? Hij deed het echt niet, hoor. Natuurlijk, zegt de loodgieter, maar ik zie hem iets denken als: ‘Hij doet het niet.’ ‘Zit-de stekker er wel in?’ ‘Oh nee!’
Een week later is de gootsteen opnieuw verstopt. Oké. Dus. Of de loodgieter nog een keer wil komen. In een kwartiertje is het gepiept. Ieder z’n vak. Het heeft wat gekost, maar ik ben in geen tijden zo gelukkig geweest dat het water zo prachtig weg kolkt in mijn gootsteen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op GELUK MET DE GOOTSTEEN

  1. Jeannette van Uffelen zegt:

    Ja, herkenbaar!

Geef een reactie

