ZONDAG NIET HARDLOPEN TIJDENS DE CPC

Startbewijs CPCZondag ga ik de stad uit. Hoe dan ook. Ik wil niets meemaken van het hardloopfestijn City Pier City. Natuurlijk had ik erbij moeten zijn. Ik heb er iets te hard voor getraind.
Hardlopen is vooral mentale training. Kan ik vijf, tien, vijftien of 21 kilometer halen? Dat is de strijd tijdens het lopen. ‘Natuurlijk kan ik dat’ tegen ‘Nee nu niet, het regent’ of ‘Ik wil ook nog thuis zingen/lezen/op de bank liggen’. Er is altijd wel een reden om af te haken. Maar ook een om door te gaan. Als ik die ‘ga-toch-naar-huisstemmetjes’ kan weerstaan, voel ik me zo fijn. En daar ben ik aan gehecht geraakt. Een maand geleden rende ik voor het eerst 21 kilometer. Wat een voldoening. Nu weet ik zeker dat ik het kan. Overmoedig: drie dagen later nog een keer 15 kilometer. Maar dat was te veel. Niet goed geluisterd naar mijn lichaam. Want dat is nog veel belangrijker tijdens het hardlopen.
Tijdens het lopen doet mijn knie pijn, maar ik wil niet stoppen. Ik kan er toch mee doorlopen? Dus ja, wat is pijn? Een dag later voel ik het nog steeds. Toch maar naar een sportfysio. Een overbelaste knie-heuppees. Met een beetje rust, rekken en strekken moet dat wel over gaan. Een griepje tussendoor zorgt voor extra rust. Proeflopen afgelopen donderdag: weer pijn in mijn knie. De sportfysio zegt dat ik rust moet nemen en het rennen langzaam opnieuw moet opbouwen.
Omgaan met teleurstelling is ook mentale training. Hier ligt mijn startbewijs voor de 21 kilometer. Die gaat nu bij het oud papier. Maar dit jaar ga ik ergens nog een halve marathon lopen. Dat staat vast. Nu nog iets leuks bedenken voor zondag.

Dit bericht werd geplaatst in Columns en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op ZONDAG NIET HARDLOPEN TIJDENS DE CPC

  1. Frans zegt:

    Ga maar gewoon lekker in de zon zitten. Ik ga vandaag ook niet naar de sportschool heb ik net besloten!

Geef een reactie

