Mannen inhalen op de racefiets

Racefiets in de liftMannen kunnen er niet tegen om door vrouwen te worden ingehaald. Als je begint met wielrennen moet je eerst wennen aan je fiets. Dat je vastzit met je pedalen, hoe hard je gaat, hoe je kan schrikken van mensen, kinderen en honden die zomaar ineens oversteken. Hoe meer je één wordt met je fiets hoe leuker het wordt. Lang en hard fietsen, buiten adem raken. En wedstrijdjes natuurlijk. Ik rijd door de duinen en een jonge wielrenner haalt me in. Die gaat lekker hard dus ik blijf achter hem hangen. Een andere man voegt zich erbij en met zijn drieën scheuren we voort. Heerlijk. De voorste wielrenner buigt af en ik blijf over met de tweede. Hij kijkt achterom en versnelt. Ha, een wedstrijdje. Tijdens een klim haal ik hem in. Gewoon omdat ik de energie heb. Hij laat het niet op zich zitten en racet mij nors voorbij. Gek vind ik dat. Ik zie het als een spel. Maar omdat hij zo verbeten kijkt, maakt het iets competitiefs in mij wakker. Oh, jij kan er niet tegen om ingehaald te worden? Kom maar op dan! Geef een tandje extra en haal hem opnieuw in. En nu blijf ik voor hem. Ik geef alles en geniet. Bij mijn denkbeeldige finish, -ik heb lekker gewonnen!!- neem ik gas terug en de wielrenner haalt me weer in. Ik lach opzij en wil iets zeggen als bedankt voor het leuke wedstrijdje, maar zwijg als ik zijn rode boze hoofd zie. Wonderlijk.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

